Uživajte poletje, vrnemo se jeseni.
NASLOV | Izvedljivost obratovanja Letališča Maribor po načelu javno zasebnega partnerstva |
NAROČNIK | Ministrstvo RS za promet |
NOSILEC PROJEKTA | dr. Stanislav BOŽIČNIK |
ČASOVNI OKVIR | 11. 2. 2008 – 7. 5. 2008 |
Poročilo o zaključku projekta
Direktorat za civilno letalstvo je s študijo želel pridobiti kompleksen pregled nad vsemi bistvenimi pogoji, ki vplivajo na poslovanje Letališča Maribor.
Cilji študije so bili:
V ta namen so bile pregledane in uporabljene vse do tedaj pripravljene študije, ki so obravnavale to problematiko. Na podlagi zbranih in uporabnih podatkov in zaključkov, primarnih raziskav o splošnih razvojnih trendih na področju letalstva v svetu, Evropi in Sloveniji ter na podlagi podatkov o razvojnih značilnosti majhnih letališč so bili v študiji oblikovani splošni zaključki, smiselni za letališče Maribor.
Posebna pozornost je bila posvečena ekonomiki poslovanja letališča. Izračunan je bil potreben obseg prometa, ki omogoča pokrivanje stroškov iz tekočega poslovanja z upoštevanjem stroškov amortizacije vseh letaliških objektov in brez njih. V sklepnem delu pa so bili proučeni pogoji, pod katerimi bi bilo smiselno izvesti naložbe v letališče Maribor, ter možna dinamika izvajanja teh naložb.
Kompleksna obravnava vseh elementov ekonomike poslovanja letališča, tržišča in tržnih razvojnih možnosti, potencial povpraševanja po letalskem prevozu, splošne stopnje rasti letalskega prometa in konkurenčnega okolja je bila pripravljena z namenom zagotovitve odgovora na vprašanje, ali obstoječ model javno-zasebnega partnerstva ustreza vsem zahtevam o odnosih med državo ter zasebnim partnerjem, ali pa bi ga kazalo zasnovati na novih osnovah. Če naj bo javno-zasebno partnerstvo uspešno in dolgoročno, mora zagotavljati ustrezne ekonomske učinke iz poslovanja. Študija je ugotovljala, ali so ti učinki zadovoljivi ali ne, in na podlagi ekonomskih meril predlagala ukrepe za možno dokončno rešitev zapletenih in dolgotrajnih težkih ekonomskih razmer letališča Maribor.
Ključne ugotovitve študije so bile naslednje:
Izhajajoč iz ugotovitev študije je kot najustreznejša oblika javno-zasebnega partnerstva bila predlagana ustanovitev komanditne (dvojne družbe), ki najbolje pokriva potrebe javno-zasebnega partnerstva in optimalno združuje interese zasebnega in javnega sektorja.
Glede obsega in dinamike investicij v letališko infrastrukturo je bilo ugotovljeno, da le-te niso ekonomsko upravičene, vse dokler obseg prometa na letališču ne bo zahteval ustrezne širitve. Če se država odloči za nadaljevanje aktivnosti na letališču Maribor in za aktivno pomoč prek družb, ki so v njeni večinski lasti, je ekonomsko sprejemljiva edino investicija v usposobitev terminala za normalno poslovanje v dosedanjem obsegu, vse dokler obseg prometa ne doseže vsaj prvega praga zagotavljanja ekonomsko upravičenega obsega poslovanja.
Naročniku študije je bilo danih več možnosti glede nadaljnega razvoja letališča:
Integracija navigacije v zunanjem okolju in zaprtih prostorih |
Razvoj slovenskih potencialov na področju raziskav v prometu TransSLO-PLUS |
Možnosti optimiranja tokov cestnega tovornega prometa in možne komodalne rešitve - projekt, ki nadaljuje projekt "Ocena tokov tovornega prometa Slovenije" iz 2007 |
Izvedljivost obratovanja Letališča Maribor po načelu javno zasebnega partnerstva |
Ocena tokov tovornega prometa Slovenije |
Analiza tranzitnega prometa skozi Republiko Slovenijo in ocena možnih prometno političnih ukrepov za zmanjšanje le tega |
Dinamični model navzkrižnega financiranja železniške infrastrukture in železniškega prevoznika |
Analiza eksternih stroškov prometa |
Razvojne usmeritve in dosežki na področju multimodalnega transporta EU in analiza razmer ter identifikacija možnih razvojnih usmeritev blagovno-transportnega (logističnega) centra v Mariboru v luči konkurenčnega trga EU |