Uživajte poletje, vrnemo se jeseni.
NASLOV | Možnosti optimiranja tokov cestnega tovornega prometa in možne komodalne rešitve |
AKRONIM | Tovorni tokovi 2 |
NAROČNIK | MzP |
NOSILEC PROJEKTA | Center za ekonomijo transporta, UM FG |
ČASOVNI OKVIR | 2009 |
KOORDINATOR PROJEKTA | dr. Stane Božičnik |
SODELUJOČE ORGANIZACIJE | Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo STAT - Statistični urad Republike Slovenije |
POVEZAVE | - |
Opis projekta:
Posledica naglega gospodarskega razvoja in globalizacije, kot tudi potrošnje, je zelo hitra rast tovornega prometa. Navkljub mnogim mnenjem in opozorilom stroke je struktura kopenskega prevoza tovora še vedno močno neuravnotežena v prid prevoza tovora po cestah. Ukrepi in napori Evropske komisije so naravnani v smeri de-korelacije med nivojem rasti prometa v primerjavi z rastjo BDP. Na žalost ugotavljamo, da navkljub mnogim naporom do sedaj ni bil dosežen noben večji uspeh na tem področju. Iskanje rešitve, ki bi zagotovila vzdržen razvoj prometa (na splošno), je eden od glavnih ciljev EK v naslednjih letih.
Iz pridobljenih podatkov iz študije »Ocena tokov tovornega prometa Slovenije«, ki je bila namenjena oblikovanju podatkovnih osnov za oceno tokov tovornega prometa Slovenije in smernic EU na transportnem področju in v skladu s cilji prometne politike, se prouči možnosti za možna področja optimiranja tovornih tokov v Sloveniji.
Namen projekta (ki bo kot podatkovno osnovo uporabil najnovejše dosegljive podatke) je proučiti obstoječi cestni in železniški (komodalni) tovorni promet v Sloveniji in na osnovi pridobljenih rezultatov proučiti in predlagati možna področja optimiranja tovornih tokov v Sloveniji. Predlogi optimizacijskih rešitev bodo temeljili na uporabi ITS in inovativnih komodalnih rešitev. V zaključnem delu bo naloga podala grobo oceno posledičnega zmanjšanja tovornega prometa na koridorjih. Zmanjšanje koridorskega prometa bi nastopilo kot posledica splošnega zmanjšanja »lokalnega slovenskega« obsega tovornega prometa, ki bi ga lahko realizirali z uporabo predlaganih rešitev.
V sklopu obravnavanega projekta gre za naslednje aktivnosti:
Integracija navigacije v zunanjem okolju in zaprtih prostorih |
Razvoj slovenskih potencialov na področju raziskav v prometu TransSLO-PLUS |
Možnosti optimiranja tokov cestnega tovornega prometa in možne komodalne rešitve - projekt, ki nadaljuje projekt "Ocena tokov tovornega prometa Slovenije" iz 2007 |
Izvedljivost obratovanja Letališča Maribor po načelu javno zasebnega partnerstva |
Ocena tokov tovornega prometa Slovenije |
Analiza tranzitnega prometa skozi Republiko Slovenijo in ocena možnih prometno političnih ukrepov za zmanjšanje le tega |
Dinamični model navzkrižnega financiranja železniške infrastrukture in železniškega prevoznika |
Analiza eksternih stroškov prometa |
Razvojne usmeritve in dosežki na področju multimodalnega transporta EU in analiza razmer ter identifikacija možnih razvojnih usmeritev blagovno-transportnega (logističnega) centra v Mariboru v luči konkurenčnega trga EU |