Uživajte poletje, vrnemo se jeseni.
NASLOV | Razvojne usmeritve in dosežki na področju multimodalnega transporta EU in analiza razmer ter identifikacija možnih razvojnih usmeritev blagovno-transportnega (logističnega) centra v Mariboru v luči konkurenčnega trga EU |
NAROČNIK | Ministrstvo za promet RS, Direkcija za železniški promet |
NOSILEC PROJEKTA | mag. Stane BOŽIČNIK |
ČASOVNI OKVIR | 2003 |
SODELAVCI | mag. Sebastian Toplak, doc. dr. Marjan Lep, mag. Sergej Težak in Beno Mesarec univ. dipl. inž. prom. |
Multimodalni transport - 1. del
Sestavljajo tri analize:
Namen tega dela študije je usmerjanje naročnika glede na razvoj v svetu in prometnopolitične usmeritve Evropske unije. Podan je tudi predlog optimalnih intermodalnih rešitev za Slovenijo. Pomembno je še opozorilo o strateško "nevarnem" razvoju železniške infrastrukture v sosednjih državah, ki utegne dolgoročno ohromiti promet na strateško pomembnih koridorjih, ki potekajo skozi Slovenijo.
Logistični centri — II. del
V študiji je bila razvita metodologija za merjenje potrebnega obsega prometa logističnih centrov, ki omogoča racionalno poslovanje (break even). V skladu z rezultati metodologije in analizo razvoja logističnih centrov v Evropi je študija pokazala, da Mariborski logistični center glede na premajhen obseg tovora v prihodnjem srednjeročnem obdobju nima ekonomskih osnov za uspešno poslovanje. Študija je tudi pokazala, da teoretična hipoteza, temelječa na dejstvu, da bo vnaprej zgrajena logistična infrastruktura nosilec gospodarskega razvoja, ne drži. Rezultati študije namreč kažejo, da je realno stanje obratno, in sicer da je razvoj logističnih zmogljivosti smiseln, če imamo zanje dovolj blagovnih tokov. Študija je še pokazala, da je glede na gospodarske potenciale regije mogoče realno pričakovati ekonomsko opravičljiv razvoj logističnih centrov v okolici avstrijskega Gradca (Werndorf), Zagreba in Ljubljane. Ocena temelji tudi na opravljeni analizi razvoja logističnih centrov v Evropi in povprečni oddaljenosti tovrstnih centrov v Evropi.
Podana je tudi ocena razlogov za razvoj logističnega centra v Werndorfu in ocena razvojnih možnosti logističnih kapacitet v Mariboru.
Integracija navigacije v zunanjem okolju in zaprtih prostorih |
Razvoj slovenskih potencialov na področju raziskav v prometu TransSLO-PLUS |
Možnosti optimiranja tokov cestnega tovornega prometa in možne komodalne rešitve - projekt, ki nadaljuje projekt "Ocena tokov tovornega prometa Slovenije" iz 2007 |
Izvedljivost obratovanja Letališča Maribor po načelu javno zasebnega partnerstva |
Ocena tokov tovornega prometa Slovenije |
Analiza tranzitnega prometa skozi Republiko Slovenijo in ocena možnih prometno političnih ukrepov za zmanjšanje le tega |
Dinamični model navzkrižnega financiranja železniške infrastrukture in železniškega prevoznika |
Analiza eksternih stroškov prometa |
Razvojne usmeritve in dosežki na področju multimodalnega transporta EU in analiza razmer ter identifikacija možnih razvojnih usmeritev blagovno-transportnega (logističnega) centra v Mariboru v luči konkurenčnega trga EU |