Raziskovalni projekti

Obvestila

Uživajte poletje, vrnemo se jeseni. Cool

Multimodalni transport in logistični centri (2003)

 NASLOV Razvojne usmeritve in dosežki na področju multimodalnega transporta EU in analiza razmer ter identifikacija možnih razvojnih usmeritev blagovno-transportnega (logističnega) centra v Mariboru v luči konkurenčnega trga EU
 NAROČNIKMinistrstvo za promet RS, Direkcija za železniški promet
 NOSILEC PROJEKTAmag. Stane BOŽIČNIK
 ČASOVNI OKVIR2003
 SODELAVCI mag. Sebastian Toplak, doc. dr. Marjan Lep, mag. Sergej Težak in Beno Mesarec univ. dipl. inž. prom.

 

Multimodalni transport - 1. del

Sestavljajo tri analize:

  • analiza najnovejših tehnoloških rešitev v svetu na področju multimodalnega transporta s posebnim poudarkom na opremi za natovarjanje in raztovarjanje intermodalnih enot in sodobnih multimodalnih terminalih,
  • analiza prometnopolitičnih dokumentov EU,
  • analiza stanja in razvojnih usmeritev na področju standardizacije in tipizacije intermodalnih transportnih enot,
  • analiza razvoja in razvojnih usmeritev na področju multimodalnega (intermodalnega) transporta v Evropi.

Namen tega dela študije je usmerjanje naročnika glede na razvoj v svetu in prometnopolitične usmeritve Evropske unije. Podan je tudi predlog optimalnih intermodalnih rešitev za Slovenijo. Pomembno je še opozorilo o strateško "nevarnem" razvoju železniške infrastrukture v sosednjih državah, ki utegne dolgoročno ohromiti promet na strateško pomembnih koridorjih, ki potekajo skozi Slovenijo.

Logistični centri — II. del

V študiji je bila razvita metodologija za merjenje potrebnega obsega prometa logističnih centrov, ki omogoča racionalno poslovanje (break even). V skladu z rezultati metodologije in analizo razvoja logističnih centrov v Evropi je študija pokazala, da Mariborski logistični center glede na premajhen obseg tovora v prihodnjem srednjeročnem obdobju nima ekonomskih osnov za uspešno poslovanje. Študija je tudi pokazala, da teoretična hipoteza, temelječa na dejstvu, da bo vnaprej zgrajena logistična infrastruktura nosilec gospodarskega razvoja, ne drži. Rezultati študije namreč kažejo, da je realno stanje obratno, in sicer da je razvoj logističnih zmogljivosti smiseln, če imamo zanje dovolj blagovnih tokov. Študija je še pokazala, da je glede na gospodarske potenciale regije mogoče realno pričakovati ekonomsko opravičljiv razvoj logističnih centrov v okolici avstrijskega Gradca (Werndorf), Zagreba in Ljubljane. Ocena temelji tudi na opravljeni analizi razvoja logističnih centrov v Evropi in povprečni oddaljenosti tovrstnih centrov v Evropi.

Podana je tudi ocena razlogov za razvoj logističnega centra v Werndorfu in ocena razvojnih možnosti logističnih kapacitet v Mariboru.

Nacionalni projekti - aktualni

ION (2018-2021)

Integracija navigacije v zunanjem okolju in zaprtih prostorih
 

Nacionalni projekti - izvedeni

Prijava uporabnika